Spletne prevare še vedno v porastu

Z razvojem tehnologije in digitalizacijo se vse več področij javnega življenja in poslovanja seli na splet. Proces je še dodatno pospešila pandemija covida-19 in z njo povezani ukrepi.  A ob prednostih digitalizacija prinaša tudi številne pasti, ob pestrem naboru goljufij je cilj spletnih kriminalcev v veliki večini primerov enak – kraja osebnih podatkov in denarja.

Na Nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost (Si-Cert) že od leta 2008 beležijo število prijav, zato imajo dober pregled nad tem, kaj se dogaja v kibernetskem prostoru v Sloveniji.

Lažno predstavljanje ali zvabljanje, po angleško phishing je še vedno vodilna spletna prevara. Gre za nezakonit način zavajanja uporabnikov, namenjen pa je pridobivanju osebnih podatkov, od številk kreditnih kartic, podatkov o računu, gesel, … Kljub temu, da gre za izredno preprosto prevaro je še vedno zelo učinkovita.

V letu 2021 je bilo v Sloveniji zaznanih veliko zlorab dostavnih služb. Še en zelo razširjen val oz. prevara, ki so jo zabeležili v zadnjem letu, je zloraba spletnih oglasnikov.
V zadnjih tednih oz. mesecih pa na Si-Cert opažajo prevaro glede zlorabe bank.

Ob tem banke poudarjajo, da nikoli ne zahtevajo podatkov prek SMS-sporočil. Svoje komitente pozivajo, naj ob sumu na prevaro o tem obvestijo banko in policijo, ki bosta poskrbeli za ustrezno informiranje javnosti. Še ena izmed prevar, ki je v zadnjem času v porastu pa je investicijska prevara oz. prevara s kriptovalutami.

Kot so nam sporočili iz SI-CERT-a, sledi phishing napadov največkrat vodijo v države vzhodne Evrope ter v severno Afriko. Za takšnimi spletnimi prevarami sicer stojijo tudi domači goljufi, ki jih zaznavajo predvsem v oportunističnih phishing napadih na posamezne žrtve, predvsem ženskega spola. Tudi na področju prevar, pa lahko največ storimo uporabniki sami.

DELITE