Prioriteti sta obvoznica in nadgradnje železnice

Večletni finančni okvir je na ključni točki, saj gre za dogovor o financiranju ključnih prioritet Evropske unije v sedemletnem obdobju in s tem okvir za sprejem letnih evropskih proračunov. V prihodnjih sedmih letih (2021 – 2027) bo Slovenija v okviru različnih kohezijskih skladov  prejela 2,9 milijarde evrov. S prejetimi sredstvi pa bo financirala tudi veliko projektov na območju Mestne občine Maribor

Mariborska občina je že pridobila finančno podpori države za štiri naložbe. Ministrstvo za kulturo je prižgalo zeleno luč za skoraj 380.000 evrov, namenjenih vzdrževanju Sinagoge, Mariborskega gradu in Čeligijevega stolpa, vladna služba za razvoj in evropsko kohezijsko politiko pa 650.000 evrov za gradnjo ceste v pobreški poslovni coni. Sofinancerskih sredstev pa se v MO Maribor lahko nadejajo tudi za ostale projekte.

Poslanec DZ RS Dejan Kaloh je opozoril tudi na pomanjkanje obvoznice, ki je Maribor v primerjavi z Ljubljano še nima. Projekt Limbuške obvoznice, ki je še vedno v teku pa pelje Direkcija RS za infrastrukturo v sodelovanju z mariborsko občino.

Pomembno področje predstavlja tudi nadgradnja železniške infrastrukture. Z vzpostavitvijo dobrih in hitrih železniških povezav bodo izpolnjeni vsi pogoji, da se bo tovorni promet lahko preselil s cest na železnico, s čimer se bo skrajšal čas potovanja, bistveno pa bo tudi zmanjšanje onesnaževanja okolja z izpušnimi plini in hrupom. Korak k dosegu tega cilja je tudi projekt nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj.

Sredstva evropske kohezijske politike bodo ključna tudi za nadaljnji razvoj mesta Maribor.  Z okvirjem kohezijske politike 2021-2027 se želi nadoknaditi asimetrični razvoj regij znotraj evropske skupnosti. Ključna novost, ki jo prinaša posodobljeni okvir evropske kohezijske politike v obdobju pa je združeno izvajanje skladov in enoten sklop pravil, ki zmanjšujejo birokracijo in prinašajo enostavnejše postopke v okviru dodelitve sredstev.

DELITE