Centralizacija tudi pri brezplačnem prevozu

Ponudbo mestnega potniškega prometa od decembra 2017 dopolnjuje električno mini vozilo, poimenovano Maister, ki vozi po območju ožjem središču Maribora. Prevoz z njim je za potnike brezplačen; znotraj območja za pešce pa lahko zapelje kamorkoli. Električno mini vozilo je namenjeno starejšim in gibalno oviranim ljudem, staršem z majhnimi otroki, ki živijo v mestnem središču, prebivalci drugih mestnih četrti in krajevnih skupnosti, pa se morajo znajti samostojno.

Centralizacija mariborske občine se pozna na vsakem koraku. Ne samo, da je proračun nesorazmerno razdeljen med vse krajevne četrti in mestne skupnosti, težava je tudi v mobilnosti njegovih prebivalcev.

Tako večina prebivalcev mestne občine Maribor nima možnosti, da koristi prevoz, ki ga mestna občina omogoča prebivalcem mariborskega centra.

Odgovora na pobudo do danes ni dobil, smo pa izvedeli, da želi mariborska občina sodelovati pri projektu Prostofer. Gre za trajnostni vseslovenski prostovoljski projekt zavoda Zlata mreža za mobilnost starejših, ki povezuje starejše osebe, ki potrebujejo prevoz in ne zmorejo uporabljati javnih in plačljivih prevozov, s starejšimi aktivnimi vozniki, ki pa po drugi strani radi priskočijo na pomoč.

Prostofer je namenjen vsem tistim starejšim, ki ne vozijo sami, nimajo sorodnikov in imajo nižje mesečne dohodke, pa tudi slabše povezave z javnimi prevoznimi sredstvi. Večina sodelujočih občin je manjših primestnih občin, ki nimajo vzpostavljene mreže mestnih avtobusov.

Sodelovanje v Prostoferju pa ni brezplačno. Občina pri tem mora zagotoviti vozilo kot tudi poravnati stroške registracije vozila, njegovo amortizacijo, pa tudi gorivo. Kar bi posledično dodatno bremenilo tudi mestni proračun.

DELITE